Search Suggest

Pandora Papers: How Were The Revelations In These Documents Reported Around The World?

Details of the secret wealth and financial transactions of powerful people have been exposed by the revelation of documents related to a major financial scandal. Let's see how this issue was reported in the countries whose leaders' wealth has been revealed in these documents.

Pakistan

According to the documents, people close to Pakistan's Prime Minister Imran Khan, including some members of his cabinet and family, secretly own companies worth millions of dollars. All major Pakistani newspapers have reported these revelations. The issue was also discussed on Dunya TV's talk show 'Think Tank' on Sunday. Pakistan's oldest English newspaper, Dawn, also made headlines on Monday about the Pandora Papers and its revelations about Pakistan. There has also been a backlash to media coverage from those named in the documents. Pakistan's Prime Minister Imran Khan has said that the names of the citizens mentioned in the documents will be investigated.

In his message on Twitter, he wrote: "We welcome the Pandora Papers exposing the ill-gotten wealth of the elite who are being housed abroad through tax evasion and corruption." My government will check all its citizens whose names appear in the Pandora papers and if anything goes wrong, we will take appropriate action.

United Kingdom

The revelations about the British authorities were widely covered in the British media. According to documents, former Prime Minister Tony Blair and his wife bought a property in London through an offshore company, which saved them 312,000 in stamp duty.

Tony Blair's wife says the sellers of the building insisted that it be bought through an offshore company. Sherry Blair says she bought the property under UK law and will pay taxes if the value of the assets increases in the future if she sells it.

Pandora's Lakes also reveals how prominent Conservative donor Mohamed Amrsi worked on a series of controversial deals for a Swedish telecom company that was later fined 700 700 million by the US prosecution. Muhammad Amrsi denies the allegations. The Guardian and The Eye have published news about the Pandora Papers on their front pages.

Russia

Pandora's papers also mention Russian President Vladimir Putin's secret assets in Monaco, but Russia's Syrian TV programs on Sunday did not mention the allegations against the Russian president. On Monday, the Pandora Papers headlined a story on the website of the English-language Moscow Times, with the headline: "Leaked documents link Putin's associates to foreign affairs."

Russia's social media has been talking about revelations in Pandora's papers, but many media outlets have turned their backs on President Putin. The state-run TV channel NTV ran a brief report on Monday, but focused on allegations against foreign officials, including Ukrainian President Vladimir Zelensky. The state-run Tass news agency highlighted revelations about the use of the United States as a tax haven. On Monday, Kremlin spokesman Dmitry Peskov called the revelations "a set of baseless claims."

Ukraine

According to Pandora Papers, Ukrainian President Vladimir Zelensky secretly transferred his money to an offshore company before winning the 2019 election. The Ukrainian website Slidstvo.info published the research on its website by the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) and its partner media outlets.

Ukraine's English-language Kiev Post headlined that "Pandora Papers revealed offshore assets of Zelensky and his entourage."

Jordan

According to the documents, the King of Jordan secretly owns 100 million worth of property in Britain and the United States. But the Jordanian media did not cover the news. Observers say Jordan's local media censors itself and avoids topics that are clearly out of bounds.

On Monday, most newspaper headlines were not Pandora Papers, but Jordan's King Abdullah bin Al-Hussein's statement about democratic reforms in the country. Local media outlets focused on King Abdullah's meeting with the World Bank president and his first phone call with Syrian President Bashar al-Assad since the start of the Syrian civil war a decade ago.

King Abdullah's lawyers say all the properties have been bought with his personal wealth and there is nothing wrong with using foreign firms to do so. Jordan's royal palace also issued a statement saying it was no secret that the king owned several properties abroad.

"Any allegation that links these private properties to public funds is baseless and a deliberate attempt to distort the facts," the statement added.

Kenya

Kenyan President Ohro Kenyatta and six members of his family secretly own a network of offshore companies. Most Kenyan media outlets also remained silent. The headline of the top story on The Star's website reads: "There is no evidence of Kenyatta stealing government assets." Other newspapers either did not report it at all or kept the focus out of Kenya.

A major Kenyan newspaper, The Nation, ran a headline that read, "Pandora Papers expose leaders' foreign assets." The news was accompanied by a picture of the King of Jordan, while only four lines were written about President Ohro Kenyatta.

Kenya's largest TV station, Citizen TV, published an agency report on its website that contained revelations about President Kenyatta's family. However, there was a heated debate on Kenyan social media and the hashtag Pandora Papers kept trending on Twitter. President Kenyatta's family has not yet responded to requests for comment on the allegations.

Ecuador

The documents also name three Latin American presidents and 11 former presidents. One of them is Ecuadorian President Guillermo Lasso, a former banker. A company based in Panama was providing monthly money to his family through a company in the US state of South Dakota. Reacting to the revelations, Guillermo Lasso said all their investments were legally legitimate.

News of the president's name appearing in the Pandora's Lakes appeared in the headlines on the Expresso website, but most of Ecuador's media did little or no coverage. The El Universo website reported revelations about the president on its front page, but focused on Spanish singer Julio Iglesias, who owns $120 million worth of property in the United States.

Cyprus

According to documents, the fake owners of the law firm set up by Cypriot President Nikos Anastasidas have been identified in order to keep the real owners of the offshore companies secret, but the law firm denies the allegations. The news has received significant coverage in the Cypriot media. Mr Anastasidas told local media that he had no idea what the company had done.

Azerbaijan

According to documents, the family that ruled Azerbaijan secretly bought property in London through offshore companies. According to documents, the family, which has long faced corruption charges in their home country, bought 17 properties, including a 33 33 million property in the name of the president's 11-year-old son, Haider Aliyev.

But the country's media did not cover the news at all, or at all, but it was the biggest news on Monday on the website of the Azerbaijani daily Azadlak, which has no access to the country.۔

Post a Comment